Poslovnik o radu Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika
04.01.2019
Na osnovu članka VII. Aneksa 8. Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, članka 7. Odluke Predsjedništva Bosne i Hercegovine o Povjerenstvu za očuvanje nacionalnih spomenika (”Službeni glasnik BiH”, br. 1/02 i 10/02) i Odluke Predsjedništva Bosne i Hercegovine o dopuni Odluke o Povjerenstvu za očuvanje nacionalnih spomenika, broj 01-50-1-2062-19/16 od 25. svibnja 2016. godine, Povjerenstvo za očuvanje nacionalnih spomenika, na 2. sjednici održanoj 26. i 27. svibnja 2016. godine, donijelo je
POSLOVNIK O RADU
POVJERENSTVA ZA OČUVANJE NACIONALNIH SPOMENIKA
I. – OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim poslovnikom uređuje se način rada Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika (u daljem tekstu: Povjerenstvo), kao institucije Bosne i Hercegovine osnovane Aneksom 8. Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Aneks 8.), sjedište Povjerenstva, prava i dužnosti članova Povjerenstva, sazivanje sjednica Povjerenstva, način odlučivanja i spisi Povjerenstva, procedura donošenja pojedinačnih spisa predviđenih člankom V. Aneksa 8., način suradnje sa mjerodavnim institucijama i tijelima Bosne i Hercegovine i entiteta, javnost rada, kao i druga pitanja od značaja za rad Povjerenstva. Ako neko pitanje iz mjerodavnosti Povjerenstva nije utvrđeno ovim poslovnikom, to pitanje uredit će se posebnom odlukom ili zaključkom Povjerenstva.
Članak 2.
(1) U vršenju svojih ovlaštenja, Povjerenstvo postupa suglasno Aneksu 8. (2) U donošenju odluka o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom, Povjerenstvo će se rukovoditi jedinstvenim kriterijima, usuglašenim i usvojenim na sjednici Povjerenstva.
Članak 3.
(1) Sjedište Povjerenstva je u Sarajevu. (2) Povjerenstvo ima urede u Banjoj Luci i Mostaru.
Članak 4.
(1) Povjerenstvo ima pečat okruglog oblika i sadrži tekst: Bosna i Hercegovina i Povjerenstvo za očuvanje nacionalnih spomenika. Tekst je napisan latiničnim i ćiriličnim pismom, u koncentričnim krugovima koji neposredno okružuju grb Bosne i Hercegovine u sredini pečata. (2) Veličina, uporaba i izrada pečata regulirani su Zakonom o pečatu institucija Bosne i Hercegovine (“Službeni glasnik BiH”, broj 12/98).
Članak 5.
(1) Rad Povjerenstva je javan. (2) Izuzetno, iz opravdanih razloga, može se isključiti javnost iz rada Povjerenstva, zaključkom Povjerenstva.
Članak 6.
(1) Stručne, tehničke i administrativne poslove za potrebe Povjerenstva vrši Tajništvo Povjerenstva (u daljem tekstu: Tajništvo). (2) Osoblje Tajništva će uglavnom odražavati etnički sastav Bosne i Hercegovine.
Članak 7.
(1) U radu Povjerenstva osigurava se ravnopravna uporaba bosanskoga, hrvatskoga i srpskoga jezika i oba pisma (latinica i ćirilica). Svi materijali i dopisi pripremaju se na jeziku i pismu koje uporabljuje trenutačni predsjedatelj, izuzev spisa koji se objavljuju na službenoj web-stranici Povjerenstva, a koji se objavljuju na sva tri službena jezika. (2) Pored navedenih službenih jezika Bosne i Hercegovine, u radu Povjerenstva će se rabiti i engleski jezik.
II. – NAČIN RADA POVJERENSTVA
1. Predsjedatelj Povjerenstva
Članak 8.
(1) Povjerenstvo ima predsjedatelja Povjerenstva (u daljem tekstu: predsjedatelj). (2) Predsjedatelj je član Povjerenstva, državljanin Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: domaći član Povjerenstva). (3) Domaći članovi Povjerenstva smjenjuju se na poziciji predsjedatelja svakih deset mjeseci. (4) Imenovanje prvog predsjedatelja i redoslijed smjenjivanja predsjedatelja utvrđuju domaći članovi Povjerenstva međusobnim dogovorom.
Članak 9.
Predsjedatelj Povjerenstva obavlja, prije svega, sljedeće poslove:
- predstavlja Povjerenstvo;
- koordinira radom Povjerenstva;
- saziva sjednice i radne sastanke Povjerenstva i predsjedava sjednicom odnosno sastankom;
- predlaže dnevni red;
- potpisuje odluke, zaključke i druge spise koje donosi Povjerenstvo;
- potpisuje ugovore u vezi sa realizacijom projekata iz oblasti zaštite nacionalnih spomenika;
- obavlja i druge poslove iz mjerodavnosti Povjerenstva.
Članak 10.
(1) U slučaju spriječenosti predsjedatelja, dužnost predsjedatelja obavlja domaći član Povjerenstva koji bi trebao sljedeći preuzeti tu dužnost. (2) Izuzetno, u slučaju spriječenosti ostalih članova Povjerenstva, predsjedatelj može ovlastiti izvršnog dužnosnika da obavlja pojedine poslove iz članka 9. ovog poslovnika.
2. Članovi Povjerenstva
Članak 11.
Članovi Povjerenstva obavljaju, prije svega, sljedeće poslove:
- sudjeluju u pripremi određenih materijala;
- predlažu razmatranje i načine rješavanja pitanja iz mjerodavnosti Povjerenstva;
- sudjeluju u donošenju prijedloga odluka, zaključaka i drugih spisa Povjerenstva;
- obavlja i druge poslove iz mjerodavnosti Povjerenstva.
Članak 12.
(1) Članovi Povjerenstva su dužni prisustvovati sjednicama Povjerenstva, a u slučaju spriječenosti blagovremeno obavijestiti predsjedatelja ili izvršnog dužnosnika Povjerenstva (u daljem tekstu: izvršni dužnosnik). (2) Izuzetno, u slučajevima opravdane spriječenosti da prisustvuje sjednici, član Povjerenstva može prije sjednice dostaviti svoj pismeni prijedlog odluke ili zaključka, sa potpisom i datumom upućivanja prijedloga.
Članak 13.
Članovi Povjerenstva su dužni postupati sukladno odlukama i zaključcima Povjerenstva, te da stručno, kvalitetno i blagovremeno izvršavati poslove i zadatke utvrđene spisima Povjerenstva.
Članak 14.
U slučaju nepoštivanja odredaba iz čl. 11., 12. i 13. ovog poslovnika ili u slučaju spriječenosti da sudjeluje u radu Povjerenstva duže od šest mjeseci, Povjerenstvo će od Predsjedništva Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Predsjedništvo BiH) tražiti da razmotri potrebu razrješenja tog člana i imenovanje drugog člana Povjerenstva.
3. Izvršni dužnosnik
Članak 15.
(1) Povjerenstvo imenuje izvršnog dužnosnika na razdoblje od pet godina, uz mogućnost reizbora, s tim da ukupno razdoblje imenovanja ne može biti duže od deset godina. Imenovanje se vrši nakon završene procedure javnog natječaja koju provodi Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine. (2) Poslovi i zadatci izvršnog dužnosnika utvrđuju se Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji Povjerenstva. (3) Izvršni dužnosnik za svoj rad odgovara Povjerenstvu.
4. Sjednice Povjerenstva
Članak 16.
(1) Povjerenstvo donosi odluke, zaključke i druge spise iz članka 29. ovog poslovnika na sjednici i izvan sjednice, na radnim sastancima, usuglašavanjem odluka i zaključaka putem e-maila i na drugi način koji međusobno dogovaraju domaći članovi Povjerenstva. (2) Odluke o nacionalnim spomenicima (odluke o proglašenju i njihove izmjene, dopune ili ukidanje, negativne odluke, odluke o privremenim granicama nacionalnog spomenika, uvrštavanje i skidanje dobara sa Popisa ugroženih spomenika i sl.) donose se isključivo na sjednicama Povjerenstva. (3) Sjednicu saziva predsjedatelj, sam ili na prijedlog članova Povjerenstva, Vijeća ministara Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće ministara BiH) ili Predsjedništva BiH. (4) Sjednica se saziva pismenim putem, a izuzetno, u hitnim slučajevima, i putem telefona / faksa.
Članak 17.
(1) Zahtjev za usuglašavanje spisa Povjerenstva putem e-maila dostavlja izvršni dužnosnik ili, po njegovom ovlaštenju, pomoćnici izvršnog dužnosnika ili drugi ovlašteni suradnik. (2) Članovi Povjerenstva dužni su dostaviti odgovor na zahtjev za usuglašavanje u roku od pet dana od dana dostavljanja, a istekom tog razdoblja će se smatrati da su suglasni sa prijedlogom. (3) Izuzetno od prethodnog stavka, u slučaju kada članu Povjerenstva iz opravdanih razloga nije dostupan internet, rok iz prethodnog stavka se može produžiti na prijedlog izvršnog dužnosnika, ili se od člana Povjerenstva može zahtijevati odgovor telefonskim putem. O usmenom odgovoru sačinjava se službena zabilješka.
Članak 18.
(1) Prijedlog dnevnog reda sa kompletnim materijalima za sjednicu dostavlja se članovima Povjerenstva na usuglašavanje najmanje sedam dana prije obavještenja o održavanju sjednice. (2) Izuzetno, u slučajevima navedenim u članu 19. stavak 2. ovog poslovnika dnevni red se može mijenjati i nakon dostavljanja obavještenja o održavanju sjednice.
Članak 19.
Tajništvo dostavlja članovima Povjerenstva obavještenje o održavanju sjednice s usuglašenim dnevnim redom putem elektroničke pošte, najkasnije sedam dana prije održavanja sjednice. Izuzetno, u slučajevima kada spomenicima prijeti veliko oštećenje, kada se trajno onemogućava rehabilitiranje spomenika, na zahtjev Vijeća ministara BiH ili Predsjedništva BiH, te na osnovu usuglašenog stava domaćih članova Povjerenstva, sjednica se može sazvati i u roku kraćem od sedam dana.
Članak 20.
(1) Sjednice Povjerenstva održavaju se, po pravilu, u sjedištu Povjerenstva. (2) Sjednicom predsjedava predsjedatelj.
Članak 21.
(1) Sjednici Povjerenstva prisustvuju članovi Povjerenstva, izvršni dužnosnik i zapisničar, a po potrebi i ostali uposleni u Povjerenstvu, o čemu odlučuju domaći članovi Povjerenstva. (2) Sjednici mogu prisustvovati i druge zainteresirane osobe izvan Povjerenstva, uz suglasnost predsjedatelja, o čemu se članovi Povjerenstva obavještavaju u pozivu za sjednicu.
Članak 22.
Sjednica Povjerenstva može se održati ako su prisutna tri domaća člana Povjerenstva.
Članak 23.
(1) Sjednica započinje potvrđivanjem dnevnog reda. (2) Prva točka dnevnog reda je usvajanje zapisnika sa prethodne sjednice i izvješćivanje o realiziranju zaključaka sa te sjednice. (3) O svakoj točki dnevnog reda vodi se rasprava, nakon čega se usvajaju odluke i zaključci Povjerenstva.
5. Odlučivanje i zapisnik
Članak 24.
(1) Odlučivanje na sjednici vrši se javnim glasovanjem članova Povjerenstva. (2) Glasovanje se vrši izjašnjavanjem “za” i “protiv” prijedloga koji saopćava predsjedatelj. (3) Član Povjerenstva se može uzdržati od glasovanja, osim u slučaju kada se donosi odluka o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom. (4) Odluke i zaključci Povjerenstva smatraju se usvojenim kada za njih konsenzusom glasuju tri domaća člana Povjerenstva. (5) Rezultate glasovanja konstatira predsjedatelj. (6) Rezultati glasovanja unose se u zapisnik.
Članak 25.
Ukoliko članovi Povjerenstva ne postignu suglasnost o proglašenju nacionalnog spomenika i drugim pitanjima od značaja za zaštitu spomenika, ili utvrde da su neophodne dodatne informacije, ta točka dnevnog reda će biti detaljnije razmotrena na jednoj od narednih sjednica Povjerenstva, a na osnovu rezultata dodatne istrage, odnosno novih podataka ili dokumentacije.
Članak 26.
(1) U zapisnik sa sjednice unose se sljedeći podatci: redni broj sjednice, ime predsjedatelja, imena prisutnih i odsutnih članova Povjerenstva, imena osoba koje po pozivu prisustvuju sjednici, dan i sat početka i završetka sjednice, dnevni red, te zaključci Povjerenstva o pojedinim točkama dnevnog reda. (2) Ukoliko to smatra značajnim za zapisnik, član Povjerenstva može priložiti autorizirani rezime svoje diskusije kao sastavni dio zapisnika.
Članak 27.
(1) Za svaki zaključak kojim se utvrđuju zadaci treba zapisnički utvrditi nositelje i rok izvršenja zadataka. (2) Svaki član Povjerenstva ima pravo tražiti da se u zapisnik unese njegovo izdvojeno mišljenje.
Članak 28.
(1) Usvojeni zapisnik potpisuje predsjedatelj i ovjerava se pečatom Povjerenstva. (2) O čuvanju ovjerenog zapisnika stara se Tajništvo.
6. Spisi Povjerenstva
Članak 29.
U ostvarivanju svojih ovlaštenja, Povjerenstvo donosi odluke, zaključke, rješenja i druge spise sukladno Aneksu 8., Odlukom Predsjedništva BiH o Povjerenstvu za očuvanje nacionalnih spomenika BiH i drugim propisima koji se primjenjuju na institucije Bosne i Hercegovine.
Članak 30.
(1) Odluke o proglašenju dobara nacionalnim spomenicima, odluke o privremenim granicama nacionalnih spomenika, odluke kojima se utvrđuje da dobro ne ispunjava kriterije za proglašenje nacionalnim spomenikom, odluke kojima se odluke o proglašenju mijenjaju, dopunjavaju, ispravljaju ili stavljaju izvan snage, kao i odluke o produženju režima zaštite objavljuju se u “Službenom glasniku BiH” (dispozitiv odluke) i na službenoj web-stranici Povjerenstva (kompletna odluka sa obrazloženjem). (2) Ostali spisi Povjerenstva objavljuju se ukoliko Povjerenstvo tako odluči.
III. – PROCEDURE PRED POVJERENSTVOM
Članak 31.
(1) Prijedlog / peticija za proglašenje dobra nacionalnim spomenikom (u daljnjem tekstu: peticija) podnosi se Povjerenstvu sukladno članku V. Aneksa 8. (2) Povjerenstvo vodi Popis podnesenih peticija koja se objavljuje na službenoj web-stranici Povjerenstva. (3) Ukoliko Povjerenstvo primi neodgovarajuće ili nepotpune peticije koje sadrže bilo koje formalne nedostatke, od podnositelja peticije će zatražiti da ukloni te nedostatke u roku od 30 dana. Ukoliko podnositelj zahtjeva ne dostavi tražene podatke u utvrđenom roku, peticija će biti zaključkom odbačena. (4) Povjerenstvo će donijeti zaključak o odbacivanju peticije i u sljedećim slučajevima: a) za dobra za koja se nedvojbeno može utvrditi da su nastala nakon 1991. godine, a za koja u peticiji nisu navedeni i dokumentacijom potvrđeni podatci koji svjedoče o izuzetnoj vrijednosti toga dobra (umjetničkoj, estetskoj, simboličkoj i sl.); b) ako se iz peticije ne može utvrditi ko je podnositelj. (5) Ako je za neko dobro ranije podnesena peticija ili dobro već ima status nacionalnog spomenika (proglašeno odlukom Povjerenstva ili je uvršteno na Privremeni popis nacionalnih spomenika BiH), Povjerenstvo će zahtjev odbaciti i podnositelja obavijestiti da se njegov zahtjev ne smatra peticijom. (6) Povjerenstvo će bez posebnog zahtjeva donijeti pojedinačne odluke za sva dobra koja se nalaze na Privremenom popisu nacionalnih spomenika BiH i za njih provesti postupak predviđen članom V. Aneksa 8. (7) Povjerenstvo će utvrditi jedinstvene forme peticije prema vrsti dobra, i objaviti ih na službenoj web-stranici Povjerenstva. Sadržaj peticije i Popisa peticija utvrdit će se internim spisom iz članka 38. ovog poslovnika.
Članak 32.
(1) Ako podnositelj peticije podnese pismeni zahtjev za povlačenje peticije, Povjerenstvo će donijeti zaključak o obustavljanju postupka proglašenja dobra nacionalnim spomenikom. (2) Izuzetno od prethodnog stavka, Povjerenstvo može odlučiti o odbijanju zahtjeva za povlačenje peticije ako procijeni da se radi o dobru izuzetne povijesne, umjetničke, simboličke ili druge vrijednosti.
Članak 33.
Osnovi za donošenje odluke o proglašenju nacionalnog spomenika definiraju se Kriterijima za proglašenje dobara nacionalnim spomenicima, koje donosi Povjerenstvo.
Članak 34.
(1) Prije donošenja konačne odluke o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom, Povjerenstvo će pružiti mogućnost vlasniku predloženog nacionalnog spomenika, podnositelju peticije, institucijama nadležnim za očuvanje nasljeđa, strukovnim i znanstvenim institucijama, stručnjacima i znanstvenicima, kao i drugim zainteresiranim osobama da iznesu svoje stavove. U tu svrhu Povjerenstvo može organizirati prezentaciju prijedloga odluke u općini na čijem području se nalazi predloženo dobro. Stav zainteresiranih osoba nije obvezujući za Povjerenstvo. (2) Ako je vlasnik predloženog nacionalnog spomenika nepoznat ili je nepoznata adresa vlasnika, Povjerenstvo će objaviti obavijest o pokretanju postupka proglašenja u “Službenom glasniku BiH“ i putem objavljivanja na oglasnoj ploči mjerodavne općine.
Članak 35.
(1) Do donošenja konačne odluke Povjerenstva, a najduže u roku od godinu dana od podnošenja peticije, sve strane će se suzdržati od poduzimanja bilo kakvih aktivnosti koje bi mogle oštetiti predloženo dobro. (2) Najkasnije sedam dana nakon podnošenja peticije, Tajništvo će obavijestiti nadležne organe i institucije općine, entiteta i Distrikta Brčko na čijem se području dobro nalazi o obvezi iz stavka 1. ovog članka, a sukladno članku V. stavak 2. Aneksa 8. i zakonima oba entiteta i Distrikta Brčko.
Članak 36.
(1) Povjerenstvo će, u svakom pojedinačnom slučaju, sukladno usvojenim kriterijima, donijeti pismenu odluku koja će sadržavati sve nalaze činjenica koje bude smatralo odgovarajućim, granice nepokretnog nacionalnog spomenika, uvjete za njegovu zaštitu, kao i detaljno objašnjenje osnova svoje odluke. (2) Povjerenstvo je dužno riješiti peticiju najkasnije u roku od jedne godine od dana njezinog podnošenja, a u hitnim slučajevima definiranim u članu 19. stavak 2. ovog pravilnika u najkraćem mogućem roku. (3) Izuzetno od stavka 2. ovog članka, Povjerenstvo može donijeti odluku o produženju režima zaštite za dobro za koje je isteklo razdoblje od godinu dana od dana podnošenja peticije, ako iz opravdanih razloga ne raspolaže podatcima ili dokumentacijom relevantnom za donošenje odluke, a ukidanje režima zaštite bi moglo dovesti do uništenja predloženog dobra.
Članak 37.
(1) Povjerenstvo vodi Popis ugroženih nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine i utvrđuje hitne mjere zaštite spomenika. (2) Kriteriji za utvrđivanje ugroženih spomenika su: a) spomenik nije bio potpuno srušen tijekom rata, tako da je integritet dobra moguće očuvati zahvatima koji su priznati u znanosti; b) spomenik predstavlja rijedak ili jedinstven primjerak određenog tipa ili stila; c) spomenik ima izrazito veliku vrijednost; d) spomenik ima veliki značaj za obnovu građanskog povjerenja i za implementaciju mirovnog sporazuma u Bosni i Hercegovini; e) opasnost uzrokovana ljudskim djelovanjem ili djelovanjem prirode predstavlja prijetnju da spomenik izgubi svoja najznačajnija svojstva ili da u potpunosti nestane. (3) Kriteriji za skidanje spomenika sa Popisa ugroženih nacionalnih spomenika su: a) prestanak okolnosti zbog kojih je spomenik bio ugrožen; b) osigurana su sredstva za intervencije na spomeniku; c) dobro je nepovratno izgubilo svojstva koja su ga kvalificirala da bude proglašen nacionalnim spomenikom.
Članak 38.
Povjerenstvo će donijeti interna pravila kojima će se detaljnije regulirati sadržaj peticije i Popisa peticija, procedure za postupanje sa peticijama, postupak uvrštavanja spomenika na Popis ugroženih nacionalnih spomenika, monitoringa ugroženih spomenika i skidanja sa Popisa, praćenje provođenja odluka o proglašenju nacionalnih spomenika, te druga pitanja vezana za proglašenje i zaštitu nacionalnih spomenika.
Članak 39.
Odluke Povjerenstva su konačne i provedive sukladno važećim zakonima Bosne i Hercegovine i entiteta.
Članak 40.
(1) Povjerenstvo može odlučiti o izmjeni ili dopuni ranije donesene odluke o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom u sljedećim slučajevima: a) ako naknadno sazna ili dobije činjenice, podatke ili dokumentaciju kojima nije raspolagala u momentu donošenja odluke (podatci su postojali, ali nisu bili dostupni Povjerenstvu). Pod činjenicom ili podatkom u smislu ove točke ne smatra se planiranje ili izvođenje novih građevinskih ili sličnih zahvata; b) ako je stanje spomenika izmijenjeno uslijed dosljedno provedenih mjera zaštite utvrđenim odlukom o proglašenju nacionalnog spomenika; c) ako je stanje spomenika izmijenjeno uslijed nezakonito ili nestručno provedenih radova ili u drugim slučajevima koji su u suprotnosti sa mjerama zaštite utvrđenim odlukom o proglašenju nacionalnog spomenika; d) ako je potrebno dodatno precizirati mjere zaštite ili druge odredbe odluke ili izvršiti usuglašavanje odluka sa međunarodnim spisima ili standardima; e) u drugim slučajevima, na osnovu zaključka Povjerenstva o opravdanoj potrebi izmjene ili dopune odluke. (2) Postupak donošenja izmjena i dopuna odluka u slučajevima iz prethodnog stava vrši se na način i u postupku propisanom za donošenje odluke o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom (obvezno pribavljanje stavova zainteresiranih osoba iz članka 34. stavak 1. ovog poslovnika). Postupak može pokrenuti Povjerenstvo po službenoj dužnosti ili zainteresirana osoba, podnošenjem obrazloženog pismenog zahtjeva. (3) Izuzetno od prethodnog stavka, ukoliko postoji opravdana hitna potreba za izmjenu ili dopunu odluke, ili se radi o manjim izmjenama odluke, Povjerenstvo može odlučiti da se izmjena ili dopuna odluke donese po hitnom postupku (bez pribavljanja stavova zainteresiranih osoba iz članka 34. stavak 1. ovog poslovnika).
Članak 41.
(1) Povjerenstvo može odlučiti da ukine status nacionalnog spomenika ako utvrdi da je spomenik naknadnim nezakonitim ili nestručnim intervencijama ili uslijed prirodnih ili tehničkih katastrofa izgubio svojstva koja su ga kvalificirala da bude proglašen nacionalnim spomenikom. (2) Postupak ukidanja statusa nacionalnog spomenika u smislu prethodnog stavka može pismenim putem, uz detaljno obrazloženje, pokrenuti zainteresirana osoba ili Povjerenstvo po službenoj dužnosti. Postupak se vrši na način i u postupku propisanom za donošenje odluke o proglašenju dobra nacionalnim spomenikom (obvezno pribavljanje stavova zainteresiranih osoba iz članka 34. stavak 1. ovog poslovnika).
Članak 42.
Tajništvo dostavlja odluku o utvrđivanju nacionalnog spomenika koja je objavljena u “Službenom glasniku BiH“ nadležnom zemljišnoknjižnom uredu, radi upisa zabilježbe o proglašenju u zemljišne knjige.
IV. – SURADNJA SA MJERODAVNIM INSTITUCIJAMA I TIJELIMA
Članak 43.
U ostvarivanju svojih ovlaštenja, Povjerenstvo surađuje sa mjerodavnim institucijama i tijelima Bosne i Hercegovine, entiteta, Distrikta Brčko, grada, kantona i općina, po svim pitanjima od značaja za rad Povjerenstva.
Članak 44.
U postupku donošenja odluke, Povjerenstvo može zatražiti strukovno mišljenje odgovarajućih domaćih i međunarodnih institucija ili eksperata.
Članak 45.
Suradnja Povjerenstva sa međunarodnim i domaćim subjektima na implementaciji projekata zaštite nacionalnih spomenika bit će regulirana posebnim spisom.
V. – JAVNOST RADA POVJERENSTVA
Članak 46.
(1) Povjerenstvo izvještava javnost o svom radu, donesenim odlukama, zaključcima i zauzetim stavovima putem konferencije za tisak, objavljivanjem odluka u “Službenom glasniku BiH”, izdavanjem strukovno-znanstvenog časopisa (na jeziku i pismu koje uporabljuje autor članka i na engleskom jeziku), te objavljivanjem spisa i informacija o radu Povjerenstva na službenoj web-stranici. (2) Povjerenstvo podnosi godišnje izvješće o radu Predsjedništvu BiH.
Članak 47.
Povjerenstvo može odrediti koji materijali i informacije ne mogu biti dostupni javnosti, kada je to u interesu i tijekom provedbe postupka utvrđivanja nacionalnog spomenika ili njegove zaštite, a sukladno važećim zakonima BiH.
VI. – ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 48.
Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje važiti Poslovnik o radu Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika (“Službeni glasnik BiH“, br. 33/03, 31/06, 99/06, 53/11 i 89/15).
Članak 49.
Broj: 03.1-2.14-21/16-8 Povjerenstva
Sarajevo, 26.05.2016. Predsjedavatelj
Dr. Amir Pašić